Хто є споживачами вітамінів і добавок в Україні?
Згідно з дослідженнями:
● Жінки вживають добавки частіше, ніж чоловіки.
● Найбільшу групу споживачів становлять люди віком від 35 до 55 років.
● Люди з вищою освітою та доходом вище середнього частіше споживають вітаміни та добавки.
● Міські жителі частіше споживають вітаміни та добавки, ніж жителі сільської місцевості.
Інші фактори, які можуть впливати на споживання вітамінів і добавок:
● Наявність хронічних захворювань
● Заняття спортом
● Дотримання режиму харчування
● Рівень стресу
Детальна характеристика споживачів вітамінів і добавок віком від 35 до 55 років:
1. Жінки:
Пік споживання: 40-45 років
Основні причини:
● Зміна гормонального фону
● Турбота про здоров'я та красу
● Профілактика вікових змін
● Підтримка репродуктивної системи
Найпопулярніші категорії: вітаміни групи В, вітамін Е, омега-3, колаген, пробіотики
2. Чоловіки:
Пік споживання: 45-55 років
Основні причини:
● Підтримка фізичної активності
● Збереження м'язової маси
● Зниження рівня стресу
● Профілактика серцево-судинних захворювань
● Підтримка статевої функції
Найпопулярніші категорії: вітаміни групи B, вітамін D, вітамін C, цинк, магній, омега-3, спортивні добавки
Споживачі віком від 35 до 55 років становлять значну частку українського ринку вітамінів і добавок.
Частка може досягати 40%. Люди віком від 35 до 55 років становлять 34,6% від загальної чисельності населення України. Ця вікова група частіше консультується з лікарем щодо споживання вітамінів і добавок.
Рекомендації лікаря можуть істотно вплинути на вибір того чи іншого продукту.
За даними Proxima Research, у 2023 році український ринок вітамінів і добавок становив 110 000 000 доларів.
Варто зазначити, що:
Український ринок вітамінів і БАД досить конкурентний.
Частка ринку більшості виробників не перевищує 5%.
Спостерігається тенденція до зростання популярності українських брендів.
Ось деякі фактори, які впливають на розподіл ринку:
● Впізнаваність бренду
● Якість продукції
● Ціна
● Маркетингова діяльність
● Рекомендації лікарів
Розподіл закуплених вітамінів і добавок за місцями придбання (у %):
Аптеки:
Роздрібні аптеки: 55%
Інтернет-аптеки: 25%
Супермаркети:
Гіпермаркети: 10%
Магазини: 5%
Інший:
Спеціалізовані магазини здорового харчування: 3%
Прямі продажі (дистриб'ютори, MLM): 2%